روستای ارلان

آشنای با روستای دیدنی با طبیعت بسیار زیبا و با آب هوای خوب ارلان

روستای ارلان

آشنای با روستای دیدنی با طبیعت بسیار زیبا و با آب هوای خوب ارلان

روستای ارلان

ماهمیشه منتظر نظرات سازنده ای شما عزیزان هستیم متشگریم مدیر وبلاک روستای ارلان

نویسندگان

گزارش  صعود به قله علی علمدار میشو93/3/9

قله علی علمدار به ارتفاع 3155 متر بلند ترین قله در سلسله جبال میشو محسوب می شود. این قله در سمت جنوب غربی مرند، جنوبکشکسرای، شمال بندر شرفخانه و در سمت شمال شرقی تسوج قرار گرفته است.

مبدا صعود ما به قله از جبهه شمالی و روستای ارلان می باشد. در مورخه 93/3/9 ساعت 5/4 صبح آذرشهر را به مقصد روستای ارلان ترک می کنیم. برای رسیدن به روستای ارلان از مرند گذشته و پس از طی 15 کیلومتر وارد شهر کشکسرای می شویم. در مرکز شهر کشکسرای وارد خیابانی که به سمت جنوب امتداد یافته است می شویم و پس از گذر از کنار قله مخروطی شکل گچه قالاسی به روستای ارلان می رسیم. بعد از رسیدن به ارلان در منتهی الیه جنوب غربی باغات روستا و در کنار سد خاکی ، چشمه آب گوارایی وجود دارد که محل مناسبی برای صرف صبحانه است. در این مکان پس از کمی استراحت و خوردن صبحانه ، ساعت 9 صبح صعود را آغاز می کنیم. حدود 40 دقیقه مسیر ماشین رویی را که به سمت جنوب کشیده شده است را دنبال می کنیم تا سوار بر یال شده و راهی مالرو و پاکوب شده را که تا خط الرس و نوک قله کشیده شده است ، ادامه می دهیم.

پس از حدود 3 ساعت کوهنوردی و پس از گذشتن از روی یک برف چال به چشمه زیر کاسه قله می رسیم. در محل چشمه گلویی تازه کرده و استراحت می کنیم.

دوباره مسیرمان را این بار در جهت غرب ادامه داده و پس از حدود 30 دقیقه کوهنوردی ، ساعت 1 ظهر پا بر فراز قله می گذاریم. در روی قله زیارتگاهی وجود دارد که بنا بر اعتقادات دینی و مذهبی اهالی منطقه در آن گوسفند قربانی می کنند. از روی قله، ارتفاعات کیامکی جلفا، گوی زنگی، اورین و کمال سهند و همچنین آرارات ترکیه به خوبی قابل مشاهده است.

در روی قله، پس از خوردن نهار و کمی استراحت، ساعت 5/2 ظهر به پایین بر می گردیم . مسیر برگشتمان همان مسیر صعود است. ساعت 5 بعد از ظهر همگی نفرات در سلامتی کامل سوار ماشین شده و راهی آذرشهر می شویم. لازم به توضیح  است که در این صعود 15 نفر از اعضای هیات کوهنوردی شهرستان آذرشهر حضور داشتند.

به امید دیدار شما بزرگواران دربرنامه های آتی.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی