روستای ارلان

آشنای با روستای دیدنی با طبیعت بسیار زیبا و با آب هوای خوب ارلان

روستای ارلان

آشنای با روستای دیدنی با طبیعت بسیار زیبا و با آب هوای خوب ارلان

روستای ارلان

ماهمیشه منتظر نظرات سازنده ای شما عزیزان هستیم متشگریم مدیر وبلاک روستای ارلان

نویسندگان

آرمگاه شمس تیریزی در کجاست

سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸ ق.ظ
 مقبره شمس تیریزی در خوی  

در بغل اتوبان داخل خوی تقریبا 500 متر از امامزاده بهلول فاصله دارد بسیار جالب و یاداور قدیم با آن شاخ هادر برج می اندازد

مقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزی

مقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزیمقبره شمس تبریزی

مقبره شمس تبریزیامامزاده بهلول

 

آفتاب: سخنگوی شورای شهر تبریز از کشف آرامگاه حقیقی شمس تبریزی، عارف نامی قرن ششم هجری در تبریز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آفتاب به نقل از فارس،‌ حبیب شیری آذر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه بر اساس اسناد و منابع موجود تاریخی و مطالعات انجام گرفته آرامگاه شمس تبریزی ،پیر و مراد مولانا جلال الدین محمد بلخی در منطقه گجیل تبریز واقع شده است، افزود: «این آرامگاه اخیرأ پس از انجام مطالعات تاریخی و بررسی اسناد و منابع معتبر موجود توسط کارشناسان در تبریز شناسایی شده و به زودی نسبت به بازسازی و احیای آرامگاه شمس تبریزی اقدام خواهد شد».
سخنگوی شورای شهر تبریز در حالی این ادعا را کرد که پیش از این بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده بودند که آرمگاه شمس تبریز در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی واقع شده است.
وی در همین زمینه افزود: «متأسفانه در سایه غفلت و سکوت تاریخی متولیان فرهنگ و تاریخ طی سال های گذشته و عدم مطالعه و تحقیق دقیق پیرامون این موضوع ادعا های بسیاری مبنی بر قرار داشتن آرامگاه شمس تبریزی در شهرها و حتی کشورهای دیگر مطرح شده ، اما شورای شهر و شهرداری تبریز قصد دارد بر اساس مستندات این واقعیت تاریخی را که آرامگاه واقعی شمس تبریزی در تبریز قرار دارد به اثبات برساند».
شیری آذر افزود: «به زودی مراحل احیا و بازسازی آرامگاه شمس تبریزی از سوی شهرداری آغاز خواهد شد».
این در حالی است که محمد علی موحد پژوهشگر ادبیات کهن فارسی و شمس‌شناس برجسته، در رابطه با گفته های عضو شورای شهر تبریز به فارس گفت: «آرامگاه مقتدای جلال‌الدین مولوی قطعاً در خوی واقع شده‌است و شاید مقبره شمس دیگری در تبریز کشف شده باشد».
این در حالی بیان می شود که آبان‌ماه سال گذشته پس از این‌که وجود آرامگاه شمس تبریزی در خوی به ظن قطعی رسید، همزمان با بزرگداشت هشتصدمین سال تولد جلال‌الدین مولوی، کنگره شمس با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و بسیاری از ادیبان و محققان برجسته کشور در شهرستان خوی برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی