روستای ارلان

آشنای با روستای دیدنی با طبیعت بسیار زیبا و با آب هوای خوب ارلان

روستای ارلان

آشنای با روستای دیدنی با طبیعت بسیار زیبا و با آب هوای خوب ارلان

روستای ارلان

ماهمیشه منتظر نظرات سازنده ای شما عزیزان هستیم متشگریم مدیر وبلاک روستای ارلان

نویسندگان

به گزارش گلشن راز در پی بارش شدید باران سه شنبه شب۳ شهریور ماه  با همکاری نجاتگران مرند، تسوج و «eoc» استان، یک گروه از اهالی تسوج که جهت ادای نذری به ارتفاعات علی علمداری روستای ارلان  رفته و گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

سرپرست جمعیت هلال احمر مرند در این باره گفت: در پی اعلام تلفنی پلیس ۱۱۰؛ مبنی بر گرفتار شدن ۱۸نفر از هموطنان در ارتفاعات روستای ارلان با هماهنگی مرکز کنترل و عملیات های امدادی استان(eoc) به واسطه وجود دو مسیر متفاوت منتهی به ارتفاعات یادشده، دو تیم از شهرهای مرند و تسوج به ارتفاعات علی علمداری روستای ارلان اعزام شدند.

حبیب ذوالفقاری ادامه داد: با توجه به تغییر ناگهای وضعیت جوی و افت چشمگیر دما و بارش شدید باران بلافاصله تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان مرند به همراه تیم امدادی تسوج همزمان به منطقه مد نظر اعزام شدند که پس از سه ساعت عملیات طاقت فرسا و نفسگیر، نجاتگران توانستندافراد را که بیشترشان زن و بچه بودند،نجات دهند.

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات مشترک که رئیس جمعیت تسوج هم حضور داشت، نجاتگراناقدام به توزیع تغذیه در میان گرفتار شدگان کرده و با تحویل لباس گرم به آن ها، افراد گرفتار شده را به محل امن انتقال دادند.

ذوالفقاری تصریح کرد: این عملیات ساعت ۱۹:۳۰سه شنبه ۳ شهریور آغاز و در ساعت ۲۲شب با نجات کامل گرفتارشدگان -که در میانشان از کودک شیرخواره گرفته تا پیرمرد و پیرزن ۶۰ساله حضور داشتند- پایان یافت .

جمعیت هلال احمر استان از هموطنان خواست با توجه به تغییر ناگهانی وضعیت جوی، پیش از رفتن به ارتفاعات از وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی